piątek, 18 października 2013

"Bo życie to największa zagadka"

Na tym blogu znajdują sie 4 opowiadania :
"Dwie Sprzeczności"
"Zagadka Przyszłości"
"Two-halves"
"Who I am"

Do tego 4 opowiadania kilkuodcinkowe tzw. miniaturki ;]
Jeżeli zaczniecie czytać "Dwie sprzeczności" to się nie zrażajcie na samym początku ;) bo każde następne opowiadanie jest lepsze ;)


http://zagadka-zycia.blogspot.com/


Tytuł: "Bo życie to największa zagadka"
Autor:  Karola
Czasy: I - Hogwart/ostatni rok nauki II,III,IV - dorosłe życie
Status: I-III ZAKOŃCZONE IV- NIEDOKOŃCZONE


Fragment opowiadania:
"...Minęła dobra chwila zanim Diabeł otrząsnął się z szoku, który przeżył.
- Żartujecie sobie ze mnie?
- Przykro mi stary, ale nie. Hermiona… Pozwolisz, że będę zwracał się do ciebie po imieniu? – tym razem to ona doznała szoku. Nie mogła uwierzyć w to, co usłyszała.
- Dobrze, ale nie tyczy się to sali sądowej. – jej głos nie był zbyt pewny, co nie uszło uwadze blondyna.
- Jak dobrze wiesz, ja jestem Draco, a to Zabini, jeżeli wolisz Diabeł. – jakby nie opanowanie, którego nauczyła się przez wszystkie lata swojej pracy, zapewne teraz wyglądałaby tak samo jak Zabini przed kilkoma minutami. – Wracając do tematu. Diable okazuje się, że Hermiona jest najlepszym adwokatem w magicznym świecie.
- Nie przesadzajmy.
- No to Gr… Hermiono zszokowałaś mnie. Nie tylko swoimi osiągnięciami, to było zresztą łatwe do przewidzenia, że zajdziesz daleko. A tym jak bardzo się zmieniłaś. – zaśmiała się cicho.
- Czas leci Blaise i wszystko się zmienia. Jak powiedział kiedyś Heraklit Panta rhei kai ouden menei.
- „Wszystko płynie”, ale reszty nie znam.
- „Wszystko płynie” to tylko najbardziej znana część aforyzmu Heraklita. A to jest jego całość: Wszystko płynie i nic nie pozostaje takie samo. Wybaczcie, taka moja mała przypadłość po mugolskich studiach prawniczych.
- Skończyłaś mugolskie studia? – Draco popatrzył na nią z ciekawością. I co było dla niej dziwne w jego oczach nie doszukała się niechęci.
- Inaczej nie mogłabym prowadzić mugolskich spraw. – w międzyczasie zamówili dania. Które po 20 minutach podano. Dlatego teraz przed nią znajdował się talerz sałatki ze szpinakiem, krewetkami i sosem winegret.
- Zostaniesz powołany na światka Diable. Ale najpierw musisz opowiedzieć mi o tym, co wiesz. – chłopak się zamyślił.
- Astoria trafiła do mnie na prośbę Draco. Chciał… - kolejne 15 minut zajęło mu opowiadanie o dniu, kiedy odkrył, że żona jego najlepszego przyjaciela oszukuje go w temacie ojcostwa. Kolejne 10 minut Hermiona zadawała mu pytania skrzętnie notując wszystko w notesie. Kiedy skończyli przypomniała sobie coś niezwiązanego ze sprawą..."

1 komentarz: